Навчально-виховний процес у вищому навчальному закладі спрямований на дорослу людину, тому його основним завданням є створення умов для саморозвитку, самовираження і самореалізації особистості. Викладач має не лише передавати студентові знання і професійні уміння, а й прилучати його до певної культури, формувати у студента моральні якості, громадську активність та відповідальність за долю України, виховувати дбайливе ставлення до національного багатства країни, любові до рідної мови.
Тому, викладачі кафедри спрямовують свої наставницькі сили на вміння студентів саморозвиватись, прагнути розвитку моральних почуттів, формувати готовність будувати власне життя, фізичне, духовне та психологічне загартування, розвиток особистісних якостей. Все це реалізовується у процесі навчання, а також і в цілеспрямованому впливі на студентів у позанавчальний час. При плануванні виховної роботи наставники передбачають вивчення здібностей студентів кураторських груп до навчання; ставлення до обраної спеціальності та плани на майбутнє; стан навчальної дисципліни та критерії вихованості студентів; вивчають житлово-побутові умови студентів, а також приділяють належну увагу студентам-сиротам.
Пріоритетним у виховній роботі зі студентами викладачів кафедри медичної біології є реалізація особистісно-орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі, залучення молоді до національної та світової культури, збереження морального та фізичного здоров’я молодого покоління, виховання патріотизму, громадських якостей особистості, забезпечення педагогічних умов для соціалізації студентів, виховання в них життєвої компетентності.
Національно-патріотичне виховання
Національно-патріотичне виховання студентів – це складний і багатогранний процес, який має на меті виховати розвинуту особистість, сформувати в неї загальнолюдські цінності, політичну зрілість та патріотичну переконаність, активну життєву позицію, вміння вбирати і передавати весь накопичений людством досвід підростаючому поколінню. Суспільною функцією національно-патріотичного виховання у вищій школі є формування у студентської молоді стійкої поведінки, моральних та патріотичних почуттів, вироблення звичок та навичок, які відповідають способу життя нашого народу, формування звички керуватися почуттям суспільного обов’язку.
Згідно розпорядження директора департаменту освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації «Про запровадження обов’язкового політичного інформування в навчальних закладах області», з метою забезпечення належного сприйняття політичних подій, що відбуваються в державі в університеті на кафедрах запроваджено обов’язкове щотижневе політичне інформування студентів. При проведенні політінформації із студентами піднімаються та обговорюються питання ролі студентської молоді у становленні правового суспільства, прав людини в правовій державі. Наставники груп проводять зі студентами інформативні бесіди, обговорюючи гарячі події в Україні, зокрема на Сході держави, політичні новини в Україні та за її межами. Традиційно проводяться бесіди на теми «Революція гідності – виклик історії», присвячена подіям у м. Києві 2013-2014 року та «Голодомор: погляд через роки», присвячена руйнівним наслідкам голодоморів в Україні.
У четверту суботу листопада, починаючи з 1998 року, в Україні вшановують День пам’яті жертв Голодомору 1932 – 1933 років, який у 2006 році Законом України був визнаний геноцидом Українського народу, вчинений комуністичним тоталітарним режимом з наміром знищити, цілком чи частково українську національну групу.
Куратори груп і студенти щороку приймають участь в акції “Запали свічку”, яка відбувається в День пам’яті жертв голодомору. Студенти долучаються до збереження пам’яті та правди про Голодомор, запалюючи свічку у вікні своєї домівки, на Театральному майдані Тернополя, молячись за душі закатованих голодом українців, вшановуючи загиблих хвилиною мовчання.